Hoe wij uw huis verkopen in 9 stappen

Uw huis verkopen is ons werk. Maar wat houdt dat precies in?
Ontdek ons stappenplan dat u de beste dienst biedt.
Oh ja, en natuurlijk is alles inbegrepen in de prijs.

1/ Gratis schatting

De juiste prijs bepalen en communiceren is zeer belangrijk om uw huis te verkopen.

Een huis schatten is dus een vak voor een professional waarbij we met verschillende criteria rekening houden. Bij Savemak is de schatting gratis. Omdat wij erop vertrouwen dat wanneer we u hiermee goed helpen, we ook de kans krijgen om een gepaste koper voor uw woning te vinden. 

Een correcte schatting, hoe is de waarde van mijn huis bepaald?

2/ Bemiddelingsopdracht

Geeft u ons de opdracht om uw huis te verkopen, dan tekenen wij een overeenkomst. Dit contract bepaalt alle rechten en plichten van beide partijen.

 

Het is trouwens het CIB (Confederatie Immobiliën en Bouw) dat deze bemiddelingsopdracht heeft opgesteld. Rekening houdende met alle wettelijke bepalingen zodat dit een perfect evenwichtig contract is tussen u en Savemak Vastgoed.

We leggen overigens haarfijn vast, wat we voor u gaan doen.

3/ Adviseren

EPC attest, vergunningen… de wetgeving en de administratieve eisen om een huis correct te verkopen worden steeds zwaarder. Als verkoper moet u veel documenten voorleggen want dit hoort bij uw ‘leveringsplicht’. Ook hier kan Savemak Vastgoed u helpen.

Heeft u een ander probleem? Uw woning staat bijvoorbeeld niet helemaal volgens plan of er zijn enkele herstellingen die dienen te gebeuren… Ook hierin kunnen wij u adviseren en, door onze jarenlange ervaring en ons lokaal netwerk, meewerken aan een oplossing

Wij adviseren u ook over de verkoopbaarheid van uw eigendom. Kandidaat-kopers kunnen afhaken voor kleine details en soms kan een (zeer) kleine renovatie een positief verschil maken. Dit weten we uit ervaring waardoor we u kunnen adviseren, van kleine aanpassingen tot een volledige home staging. 

4/ Fotoreportage

Een sexy huis verkoopt natuurlijk beter. Voor het goede beeldmateriaal op alle publiciteit van uw huis schakelen wij een professionele fotograaf in die een echte fotoshoot van uw huis maakt. En, laat de situatie het toe, dan maakt deze graag enkele luchtfoto’s met een drone. Allemaal in de prijs inbegrepen. De luchtfoto’s geven vaak een extra indruk voor de kandidaten.

Oh ja, slecht weer… dan komt onze fotograaf even terug maar als het helemaal grijs en grauw is, doen we graag de moeite om er een mooie blauwe lucht bij te tekenen. Dit zijn dan ook de enige aanpassingswerken die u bij ons zal zien. Voor de rest krijgen de kandidaten the real thing te zien. Deze WYSIWYG* filosofie werpt zijn vruchten af! Geen ontgoochelingen bij het eerste bezoek aan uw woning.

*What you see is what you get

5/ Publiciteit

Om uw huis te verkopen moet het gezien en aangeprezen worden. Daarom adverteren wij op internet, in de lokale pers en op sociale media. Uw woning krijgt ook haar plaats in onze ruime vitrine in ons kantoor gevestigd op het snijpunt tussen 3 gemeenten. Daarnaast plaatsen we een opvallend bord met fris en kleurrijk logo bij uw pand.

6/ Pro actief contact

We zitten bij Savemak Vastgoed niet te wachten tot de kandidaten bellen maar gaan actief op zoek. Kandidaat-kopers die ons contacteren voor andere panden maar daar hun gading niet vinden, leiden we met plezier naar uw huis. 

Verder hebben we een wachtlijst van zoekende klanten. Hierdoor is een woning soms verkocht zelfs nog voor ze gepubliceerd wordt!

7/ Bezichtigingen

Om de kans dat uw huis snel verkocht is te maximaliseren, zijn wij beschikbaar voor bezichtigingen wanneer het de kopers past. s’Avonds laat of in het weekend. Wij kennen uw pand en geven een rondleiding aan de kandidaat-kopers. U hoeft alleen maar te zorgen dat we binnen kunnen. Het spreekt voor zich dat we u graag op voorhand laten weten wanneer we geïnteresseerde kandidaten mee zullen brengen. 

8/ Verkoop

Hoera! Wij hebben een koper gevonden! Maar er is nog werk aan de winkel! Wij blijven u begeleiden tot uw dossier helemaal correct afgehandeld is. Alle communicatie met notaris en kopers verzorgen wij voor u. 

Het opstellen van de verkoopovereenkomst gebeurt in overleg met uw notaris zowel als die van de koper.

Alle relevante attesten die we op voorhand opvraagden, worden verwerkt in de ‘compromis’.
Een hele klus maar des te belangrijker voor een correcte verkooptransactie.

9/ Samen vieren

Voor we de flessen kraken, maken we nog een laatste ronde in de woning waar we ineens de meterstanden van de nutsvoorzieningen overdragen aan de nieuwe bewoners. En omdat we sterk geloven in het concept “van start tot finish”, begeleiden we u zelfs tot bij de notariële akte.